Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

QUEM VOCÊ LEVA PARA A SALA DE AULA? - Companhia de Idiomas

QUEM VOCÊ LEVA PARA A SALA DE AULA?

Nossa história é formada pela interação com as pessoas que ainda marcam e marcaram nossa vida. Pais, irmãos, tios, avós, amigos, professores, chefes, pares. Só que é a nossa família a grande responsável pela construção de nosso caráter, valores e crenças, depois vem a escola.

Quando somos crianças não temos maturidade para julgar e selecionar que comportamentos e atitudes serão mais interessantes para a nossa vida pessoal e profissional. A questão é que, nos primeiros anos de vida, registramos, muito fortemente, padrões de comportamento e modelos mentais. À medida que crescemos, passamos a ter um senso crítico mais apurado e entendemos certas reações que temos.

[CORTAR]O desafio é mudar as nossas características limitadoras e incrementar nossos potenciais. Diante disso, eu pergunto a você professor, quem você leva para a sala de aula?

Um adulto que acredita e age 100% de acordo com a sua história sem questionamento ou um adulto que respeita a criança que foi, a educação que teve, mas busca se conhecer cada vez mais e minimizar o impacto de seus pontos a desenvolver?

Faça o balanço:

1) Quais competências são necessárias para ser um ótimo professor?

comprometimento, flexibilidade, auto-confiança, comunicação, saber ouvir, buscar conhecimento sempre, foco nos resultados dos alunos, ser aberto a servir, organização, ótima fluência do idioma, didática, interesse genuíno nos alunos.

2) Quantas você tem?

3) Qual é o seu plano para buscar as competências que não tem ou que precisam ser melhoradas?

Posso ajudar?