Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Feedback eficaz - Companhia de Idiomas

Feedback eficaz

Professor,
Quando foi a última vez que conversou com seus alunos a respeito do desenvolvimento deles?

Na próxima vez que o fizer, lembre-se que um feedback eficaz deve ser:

[CORTAR]- ORIENTADOR: ou seja, deve dar um encaminhamento para que o aluno possa melhorar, independentemente do seu grau de conhecimento e seu desempenho;

– PERSONALIZADO, isto é, elaborado para cada aluno com base em seu nível e nas suas possibilidades;

– MOTIVADOR, no sentido de apontar o que o aluno já atingiu e também o que ele deve fazer para continuar progredindo;

– ABRANGENTE, tratando de trazer para a discussão aspectos relacionados ao conteúdo produzido pelo aluno e não somente focalizar aspectos formais da língua;

-RESPEITOSO para com o trabalho do aluno, levando em consideração o seu esforço e tempo alocado por ele na execução da tarefa, além de considerar a imagem do aluno frente ao grupo;

– INTERATIVO, já que através da interação com o aluno pode-se negociar os instrumentos a serem trabalhados e os objetivos a serem alcançados de forma realista;

– REGISTRADO, na medida do possível, registrar o feedback, constituindo um diálogo com o aluno a respeito da tarefa e do encamimhamento (a ser) proposto.

Posso ajudar?