BLOG

29
SET
16

Aprendendo inglês com Stranger Things



 

Se já fez este quiz… 
Um teste de inglês para quem é (muito) viciado em séries

….e aprendeu vocabulário do mundo das séries…
Para entender o mundo das séries

…provavelmente também já ouviu falar na série Stranger Things do Netflix. É a história de um menino que desaparece misteriosamente. Aí a polícia, a família e os amigos começam a busca e acabam se envolvendo em uma trama que contém experimento secreto do governo e forças sobrenaturais.
 
Hoje a proposta é que você leia abaixo o resumo dos cinco primeiros episódios (cuidado! contém spoilers*), tentando encontrar 11 (eleven!) strange things, ou aqui chamados de erros de gramática mesmo. Se tiver dificuldade de entender as frases, as palavras com * estão no Glossary no final.

Depois é conferir as respostas, estudar e… voltar pra série.

Chapter 1 - In his way home from a friend’s house, young Will sees some thing terrified. Nearby, a sinister secret lurks* in the depths of a government lab.

Chapter 2 -  Lucas, Mike and Dustin talk to the girl they founded in the woods. Hopper questions an anxious Joyce about an unsettling* phone call.

Chapter 3 – An increasingly concerned Nancy look for* Barb and finds out* what Jonathan been up to*. Joyce is convinced Will is trying to talk to her.

Chapter 4 –  Refusing to believe Will dead, Joyce tries to connect with his son. The boy gives Eleven a makeover*. Nancy and Jonathan forms an unlikely* alliance.

Chapter 5 - Hopper breaks into* the lab, while Nancy and Jonathan confront the force that taken Will. The boys ask Mr. Clark how to travel to other dimension.

GLOSSARY:

Spoilers: Revelações sobre o enredo

To lurk in the depths: To wait or move in a secret way that you cannot be seen, especially because you are about to attack someone or do something wrong.

Unsettling phone call: Upsetting, causing worry or anxiety

To look for: To try to find something or someone

To find out: To get information about something because you want to know more about it

To be up to: To be doing something, often something bad or illegal, usually secretly

Makeover: A set of changes that are intended to make a person or place more attractive

Unlikely: Not probable to happen, not likely to happen

To break into the lab: To force your way into the lab

ANSWERS:
Chapter 1 - On his way home  (…), young Will sees something terrifying.
Chapter 2 - Lucas, Mike and Dustin talk to the girl they found in the woods.
Chapter 3 – An increasingly concerned Nancy looks for Barb and finds out what Jonathan has been up to.
Chapter 4 – Refusing to believe Will is dead, Joyce tries to connect with her son. The boy gives Eleven a makeover. Nancy and Jonathan form an unlikely alliance.
Chapter 5-  (…) Nancy and Jonathan confront the force that took Will. The boys ask Mr. Clark how to travel to another dimension.

SOURCES:
adorocinema.com
Netflix.com
dictionary.cambridge.org
 
Escrito por Rose Souza. Publicado em 28.09 na coluna semanal da Exame.com. Editado por Rose Souza para o blog da Companhia de Idiomas 

Rosangela Souza é fundadora e sócia-diretora da Companhia de Idiomas e da ProfCerto. Também é professora de técnicas de comunicação, gestão de pessoas e estratégia no curso de Pós-Graduação ADM da Fundação Getulio Vargas. 

E se você quer se aprofundar neste assunto, fale com a gente. A Companhia de Idiomas tem professores que vão até a sua casa ou empresa. Fale com: karina.soares@companhiadeidiomas.com.br

25
SET
16

Aprendendo inglês com o Snapchat



 

De acordo com a revista Exame, edição 1121, o Snapchat alcançou a marca de 150 milhões de usuários por dia, com 5 milhões no Brasil.

Ele foi avaliado em 20 bilhões de dólares e se tornou a rede social com a maior base de usuários com menos de 35 anos. Amazing, isn’t it?
 
Você:
a) Já está lá?

b) Está a fim de entrar, mas não sabe nem por onde começar?

c) Não quer entrar, mas tem um filho que adora e que fala umas palavras em inglês que você não entende?

d) Nenhuma das anteriores, mas gostaria de ampliar seu vocabulário?

Não importa a razão, faça este quiz em inglês, confira as respostas no final, e se familiarize com a rede social que mais cresce no mundo.

Either a photo or a video you send to a friend. Once you open it, you can’t see it again.
story
snap
snapcode
filter
When you take a Snap, either a photo or a video, you can add one of these. They include the time, temperature and speed. You can also have a specific one to the area where you are, or you can create them for special events in your life.
a filter
lenses
chat
screenshot
They are like filters but specifically for selfies. To use them, first switch your camera to selfie mode. The face swap is the favorite one currently.
stickers
filters
screenshot
lenses
You can also take a photo or a video and make it part of your______. This means any of your friends can see it and it will show up on their ______ page. You can also check out who’s seen your _____ by tapping on it and then hitting the eyeball icon.
screenshot
snapcode
story
score
If your friend sent you a video that went by way too quick, you can quickly _____ it. But you only get one free _____ a day. You need to pay for any additional ones.
filter
replay
score
discover
Considered a faux-pas (not polite, a mistake) when you do it to a snap that wasn’t meant to last forever. Your friends get an alert if you do this.
snapcode
sticker
screenshot
filter
It can be scanned by anyone who wants to be your friend. If you tap on the ghost in the center of your screen, you’ll see it.
snapcode
discover
score
sticker
No one is really sure what it is all about! According to Snapchat, it is “a special equation combining the number of snaps you’ve sent and received, stories you’ve posted and other factors.” Either way, most people tend to want to have it high!
discover
score
screenshot
story

ANSWERS:  1b/ 2a/ 3d/ 4c/ 5b/ 6c/ 7a/ 8b
FONTE: http://www.popsugar.com


Escrito por Rose Souza. Publicado em 25.09 na coluna semanal da Exame.com. Editado por Rose Souza para o blog da Companhia de Idiomas 

Rosangela Souza é fundadora e sócia-diretora da Companhia de Idiomas e ProfCerto. Graduada em Letras e Tradução/Interpretação pela Unibero, Business English na Philadelphia, USA.

Especialista em Gestão Empresarial com MBA pela FGV e PÓSMBA pela FIA/FEA/USP.  Desenvolveu projetos acadêmicos sobre segmento de idiomas, planejamento estratégico e indicadores de desempenho para MPMEs. Colunista do portal da Catho Carreira & Sucesso, RH.com e Exame.com.   Professora de Técnicas de Comunicação, Gestão de Pessoas e Estratégia na pós graduação ADM da Fundação Getulio Vargas/FGV.


E se você quer se aprofundar neste assunto, fale com a gente. A Companhia de Idiomas tem professores que vão até a sua casa ou empresa. Fale com: roselicampos@companhiadeidiomas.com.br

21
SET
16

16 frases para praticar preposições em inglês



 

Para sabermos usar as preposições em inglês corretamente é preciso praticá-las incansavelmente e nada melhor do que fazer isso dentro de um contexto.
 
Portanto, a dica desta semana é um texto bem interessante que aborda um tema muito importante no mundo corporativo: influência.

Vamos preencher os espaços em branco com as preposições corretas e refletir um pouco sobre essa competência essencial para quem é ou deseja se tornar um líder? Depois, basta dar notas de 1 a 10 para cada um dos itens listados nas 4 áreas (credibilidade, conexão com visão/ perspectiva geral, relacionamentos e processos):
  
Are You Taking the Right Steps to Build Influence?
 
Influence: You know you want more of it, but do you have a plan 1.______ building it? We have talked 2. _______ the different facets of influence, a key leadership skill. I asked you to pay attention 3. _____ how you’re doing in four areas: credibility; connection to the big picture; relationships and processes.

Today, I want you to take what you noticed about yourself and use it to complete this assessment tool. Your results will point you toward the actions you should take to build your influence.


Take a look 4. _____ the following statements related 5. _____ the different aspects of influence. On a scale of 1-10 (with 10 being “very true”), think about true each statement is for you right now.
 

Credibility
 
 
• I recognize my strengths and the value I bring.   
• I consistently share examples of my strengths and how I add value with others
  6. _____ a way that’s relevant 7. _______ them.

Connection to the Big Picture   
• I consistently help others see the connection between the value I add and what’s best 8. ____ the organization.   
• I speak 9. _____ terms ____ the organization’s goals and priorities, not just those of myself or of my department. 
 
Relationships   
• I know who holds both the formal power (power connected 10. _____ a role) and informal power (power not connected 11. _____ a role).   
• I cultivate relationships with both formal and informal leaders.
 
Processes   
• I engage others and create buy-in in a way that is authentic to who I am as a leader.   
• I recognize when to leverage others to deliver a message, even if I could deliver it.

So what did you discover in this self-assessment? Look 12. _____ the statements where you gave yourself the lowest numbers. Developing your skills in those areas should be the heart 13. _____ your plan to build influence. If you want to bring  14. ______ your numbers across the board, start by focusing 15. _____ your credibility. That’s the root 16. ____ influence.
 
 
Fonte: www.newberrycoaching.com

Respostas
1. for 
2. about 
3. to 
4. at 
5. to 
6. in 
7. for 
8. for
9. in terms of 
10. to
11. to
12. at
13. of
14. up
15. on
16. of
 
Escrito por Lígia Crispino. Publicado em 21/09 na coluna semanal da Exame.com. Editado por Lígia Crispino para o blog da Companhia de Idiomas.

Lígia Velozo Crispino, fundadora e sócia-diretora da Companhia de Idiomas e do ProfCerto. Graduada em Letras e Tradução pela Unibero. Curso de Business English em Boston pela ELC. Coautora do Guia Corporativo Política de Treinamento para RHs e autora do livro de poemas Fora da Linha. Colunista dos portais RH.com, Vagas Profissões e Revista da Cultura. Organizadora do Sarau Conversar na Livraria Cultura.

E se você quer se aprofundar neste assunto, fale com a gente. A Companhia de Idiomas tem professores que vão até a sua casa ou empresa. Fale com: 
 
 
 
roselicampos@companhiadeidiomas.com.br